sobota, 23 marca 2013

Wszystko przez te ... podatki!

Co to się wyprawia, to przechodzi ludzkie pojęcie! Żeby Zwycięzca Poprzedniego Sezonu zajął ostatnie miejsce w kotle? Te wyniki są wyjątkowo niesprawiedliwe (chociaż niestety rzeczywiste)! Musi wszystko przez te ... podatki! Nie mówiąc o tym, że przeciwnikom wyszły wszystkie możliwe szlemiki. Na dodatek samemu brakowało mi przysłowiowego “łutu szczęścia.” Na przykład, w ostatnim rozdaniu: http://tinyurl.com/85v5nty,




w którym obie strony licytowały twórczo i odważnie (Acik dał Michaelsa 2 pik, a po podniesieniu Jarka do 3 pik, Rysiek zalicytował nawet 3ba!), grałem bardzo obiecujący kontrakt 4 pik, skontrowany bezczelnie przez Richata. Acik rozpoczął od ściągnięcia dwóch górnych trefli, po czym zamiast zagrać w kiera, co, przy właściwym odgadnięciu położenia figur kierowych, pozwoliłoby mi wygrać kontrakt, zagrał w trefla po raz trzeci. Waleta trefl Rysiek przebił ósemką pik, nadbiłem, i ... wpadłem w namysł. Potrzebuję przebić dwa kara w stole, ściągnąć atu, i na damę trefl wyrzucić przegrywającego kiera. Ale jak to zrobić przy ograniczonej liczbie dojść do stołu? Niestety nie znalazłem rozwiązania, które by to umożliwiło, i kosztowało nas to 9 imp.

Ciekawe było też rozdanie: http://tinyurl.com/7e5zqhf,



w którym Rysiek otworzył 2 kier (dwukolorówka z kierami), do mojego układu 6-6 na pikach i karach, niestety tylko z waletami na czele. Wszedłem miękko dwa pik, po których Acik zgłosił końcówkę w kierach. Wygląda na to, że Jary, trzymając piątą damę kier, i biorąc pod uwagę, że przeciwnicy są po partii, powinien był skontrować. Mając jednak czwartego asa pik, zgłosił cztery pik, wyrabiając we mnie przekonanie, że jesteśmy w obronie, bez lew defensywnych. Ryszard pokazał wtedy swoją drugą piątkę przez 5 trefl, a ja swoją drugą szóstkę przez 5 karo. Acik mając piątego asa z waletem trefl, poprawił do 6 trefli, skontrowane przez Jarego. Gdyby Jarek skontrował cztery kier, wtedy jego kontrę na 6 trefl pewnie bym zostawił. A tak zagrałem na “mały obrót” – skończyliśmy w 6 pik, zdublowanych, bez jednej. Strategia się powiodła – przeciwnicy zapisali “tylko” 0.93 imp.

W sumie jednak za dużo tych impów było po stronie przeciwników – ostateczny wynik dla mnie był jak powyżej. Pyjter.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz