sobota, 23 marca 2013

Jubilatowi wszystko (nawet tykwa) stoi ...

Przy okazji "geburstagu" nader uprzejmi byli dla mnie Partnerzy jak i Przeciwnicy. Przebić 82 impy z jednego kotła nie będzie tak prosto. Parę rozdań było bardzo ciekawych i wartych komentarza. Na przykład w rozdaniu http://tinyurl.com/7mdr8re rozgrywałem nieco naciągnięte 3BA przeciwko Acikowi i Markowi.



Acik zaatakował naukowo wałkiem karo (pewnie ucieszy Maćka, że próbowaliśmy stosować system wistów i zrzutek z karty konwencyjnej WJ2005), wstawiłem damę, która się utrzymała. Konsekwencją było jednak, że Marek stał się tzw. “niebezpiecznym obrońcą,” którego za żadne skarby nie mogę dopuścić do sztycha. Jego odwrót w karo byłby dla mnie zabójczy. Cóż, kiedy gołym okiem widać, że by wygrać 3BA, muszę przejść przez trefle, w których brakuje mi króla, damy i waleta. Wydaje się, że jedyną szansą jest król i dama trefl u Acika. Zaczynam od impasu damą pik, która się utrzymuje (dobra nasza!). Teraz 10 trefl. Od Acika niestety małe – gdyby włożył króla lub damę, to bym przepuścił. Pozostaje zagranie na drugiego króla u Acika, a więc as trefl i małe trefl. Od Marka walet, przejęty – o jak cudownie – królem przez Acika. Teraz Acikowi nie wytrzymały nerwy – zagrał as karo i karo, wypuszczając kontrakt. Wydaje się, że najlepszym wyjściem było z jego ręką zagranie w pika. Co prawda dałoby mi to dodatkową lewę w pikach, ale bez trefli i tak byłoby to za mało. Acik mógł się też bronić przez podłożenie króla trefl w pierwszej lewie treflowej. Nawet gdybym tego króla przepuścił, to nadal nie mam sposobu, by wziąć 9 lew bez dopuszczenia Marka. Innymi słowy, dzięki Aciku za urodzinowe 9 imp.

Pouczające było też rozdanie http://tinyurl.com/87ucnbr.



Po otwarciu Acika 1BA, z dwunastakiem i sześcioma kierami, zapodałem transfer 4 karo, by po 4 kier Acika zadać pytanie 4BA. Do tej pory umawialiśmy się, że odpowiadamy systemem 1-0-2, czyli 1-4 wartości, 0-3, lub dwie. Na tym możliwości się jednak nie kończą. W tzw. Blackwoodzie Rzymskim, następny szczebel oznacza dwie wartości i damę atu, a jeszcze następne, oprócz damy atu, pokazują boczne króle. Z kartą Acika powinno się było powiedzieć 5BA (dwie wartości, dama atu i boczny król), po której to odpowiedzi zalicytowanie 6 kier byłoby banalne. Acik odpowiedział jednak 5 kier (dwie wartości bez damy atu). Przy braku jednego asa i damy atu, szlemik wydał mi się poniżej szans opłacalności i spasowałem. Kosztowało nas to 3.5 oczka.

Bardzo ładną zrzutką popisał się Marek w rozdaniu http://tinyurl.com/87wzgv6,



w którym Rysiek rozgrywał dosyć “drapieżne” 5 karo. (W rozdaniu tym, po otwarciu Acika 1 trefl i odpowiedzi Richata 1 karo, miałem czelność zgłosić piki do Acikowego sześciokartu. No ale wiadomo, Jubilatowi nie jedno uchodzi perłopłazem.) Do zagranego przeze mnie asa kier, Marek dorzucił waleta. Ponieważ umówiliśmy się, że małe zachęca, jego zrzutkę nie mogłem zrozumieć inaczej niż żądanie zagrania w pika. Zaryzykowałem (gdyby Marek nie miał renonsu mogłem wypuścić kontrakt) i Marek przebił! ściągnął króla kier i było “po ptokach.” Tak to się gra w “najwyższych kręgach” albo choćby w samym Blue Teamie!

A poza tym wszystko chodziło Pod Jubilata. Moje szlemiki wychodziły, przeciwnikom nie wychodziły, mnie impasy stały (o tykwie nie będę już wspominał), przeciwnikom nie, i stąd historyczne 82 impy, czego i Tobie, Richat, życzę w przyszłym tygodniu.

Pyjter.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz